logo
This is Photoshop's version of Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctornisi elit consequat
Latest Posts
+387648592568
info@GOtravel.com
Top
 

El servei d’emergències – 112

EL SERVEI D’EMERGÈNCIES – 112

Quan fem activitats per muntanya cal minimitzar tota mena de risc, qualsevol imprudència pot derivar en una emergència. Si es donés el cas, la millor idea és trucar al 112. Però què cal tenir en compte a l’hora de trucar-hi.

1.- Necessitem cobertura
Sense cobertura de cap companyia, encara que no sigui la nostra, serà impossible efectuar la trucada i el telèfon ens indicarà que estem “Sense servei”.
En aquest cas ens haurem de desplaçar fins al primer lloc on ens arribi senyal.

2.- Com ens hi podem comunicar?
El servei d’emergències només accepta rebre trucades, així doncs no és possible comunicar-nos amb ells a través de missatges (SMS) o a través de qualsevol aplicació de missatgeria (ex: WhatsApp).

3.- Casos de poc o nul senyal.
A l’hora de fer una activitat per una zona on no hi ha senyal, és imprescindible avisar a qualsevol persona coneguda i explicar-li la nostra ruta així com l’hora prevista de tornada.Si la persona no obté cap comunicació per part nostre passat algunes hores del moment que hauríem d’haver arribat podrà contactar amb el 112.Es pot donar el cas que sí que disposem de cobertura però no la suficient per realitzar una trucada amb condicions, o bé tinguem interferències a l’hora de comunicar-nos.Donat aquest cas i havent de contactar amb el servei d’emergències, el millor serà enviar un missatge amb tota la informació a qualsevol persona de confiança que sapiguem que el rebrà de forma instantània i que sigui aquesta qui transmeti l’incident.Aconsellem continuar intentant contactar de forma directa sempre que sigui possible.

4.- Mapes de cobertura.
Les principals companyies telefòniques disposen de mapes que mostren la cobertura 2G. Donar-hi una ullada abans de fer qualsevol sortida ens pot evitar més d’un ensurt. Us deixem els enllaços:
MOVISTAR (https://www.movistar.es/particulares/coberturas/movil)
VODAFONE (https://www.vodafone.es/c/conocenos/es/vodafone-espana/mapa-cobertura-movil/)
ORANGE (https://www.orange.es/4g#cobertura)
YOIGO (https://www.yoigo.com/cobertura-movil/)

5.- L’App My112
Es tracta d’una aplicació de mòbil que ens permet enviar la nostra ubicació directament als sistemes del servei d’emergències, només cal efectuar la trucada des de la mateixa aplicació. (Per descomptat, per tal que s’enviï, l’opció de senyal GPS del mòbil ha d’estar activada i cal que disposem de cobertura 3G).Per ara aquesta aplicació funciona a Catalunya, Balears, Cantàbria, Madrid i Castella i Lleó.

6.- La Bateria
Sempre que fem una excursió per muntanya és aconsellable portar un mòbil apagat per tal que el puguem utilitzar si els plans es torcen.Actualment i en cas que vulguem fer servir el nostre telèfon intel·ligent durant la ruta, existeixen petits carregadors portàtils que podem posar a la motxilla i ens assegurem poder trucar encara que el dispositiu es quedi sense bateria.

7.- Quan trucar al 112?
Si el vostre grup pateix una emergència o sou testimonis d’algun incident on es necessiti assistència de forma immediata cal que contacteu amb el servei d’emergències.A Catalunya, des del 112 es deriva la informació als cossos policials, al sistema d’emergències mèdiques i als bombers.
MAI JUGAR amb el 112 ni trucar per demanar informacions. Si necessitem informació sigui de temps, de trànsit o altres podem trucar al número pertinent, el 012.