logo
This is Photoshop's version of Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctornisi elit consequat
Latest Posts
+387648592568
info@GOtravel.com
Top

Senderisme

Turisme actiu i natura

per person

A La Pobla de Lillet trobareu una amplia xarxa de camins que us permetran descobrir meravellosos paratges naturals i indrets de gran interès històric i cultural.

Tots els senders estan senyalitzats amb senyalització vertical i de continuïtat.

Us recomanem descarregar el fulletó de senderisme i escollir la vostra ruta.

A partir de la xarxa de camins us en proposem algunes.

Volta al Catllaràs

El Catllaràs és potser una de les serres menys conegudes del Berguedà però també una de les més interessants. Aquest ruta us endinsarà cap a la vessant nord on descobrireu indrets com el Xalet del Catllaràs, el Mirador del Roc de La Lluna o Falgars.

Enllaços:

La volta del Catllaràs al gooltracking

Camina pel Berguedà

Ruta del Castell de Lillet

L’itinerari que proposem comença just darrera l’Ajuntament.

Cal caminar cap al barri de Coromines fins a la Capella de Sant Antoni, on prendrem el sender de l’esquerra que correspon al PR-C52 fins al Monestir de Santa Mª de Lillet, canònica de gran valor històric i arquitectònic. Si es desitja visitar el Monestir o la Rotonda, abans d’iniciar la ruta cal passar per l’oficina de turisme de La Pobla de Lillet.

Continuarem pel PR-C52 direcció a la Rotonda de Sant Miquel, esglesiola romànica de planta circular. Caminant pel mateix sender arribarem fins als peus de la Roca del Castell.

Deixarem el sender i pujarem fins a dalt de la Roca des d’on obtindrem una bonica vista de la vall.

El dia de la diada de Catalunya, els poblatans pugen a la Roca del Castell per hissar-hi la senyera que oneja durant tot l’any. El Castell de la Vila, és l’antic emplaçament dels senyors feudals de la vall, en Ponç de Lillet, abans de l’arribada dels Mataplana i la fundació de La Pobla. Després de baixar de la Roca del Castell i situats de nou al sender PR-C52, prendrem el sender senyalitzat amb el Nº 1610.

Seguirem per aquest sender fins a trobar l’indicador del sender nº 1603 per on continuarem fins a La Pobla de Lillet.

Dificultat: Baixa

Distància: 4.3Km.

Ruta de les Fonts

Us proposem una passejada per les fonts de La Pobla de Lillet.

+ informació

Rutes circulars

A Falgars per la cova

L’itinerari que proposem comença just darrera de l’Ajuntament.

Caminarem seguint el GR 4 fins arribar a l’encreuament amb el PR-C11. Un cop arribat aquest punt, deixarem el GR 4 i continuarem pel PR-C11. Aquest sender porta fins a la cova de la Verge de Falgars. Seguint pel mateix sender s’arriba al Santuari de Falgars.

Tot i que el retorn fins a La Pobla es pot fer desfent el camí proposem tornar pel GR-4. El tram d’aquest camí que va de Falgars a la Pobla, es coneix com el camí dels graus. Quan es pujava a Falgars en processó s’utilitzava aquest camí i s’aprofitaven els indrets corresponents als diferents graus per fer parada i recuperar forces.

Abans de deixar el Santuari de Falgars i començar el camí de retorn, us recomanem contemplar les vistes des del Mirador de Joan Casanova i fer la visita al Santuari.

Dificultat: Mitja

Distància: 7.7Km.

La Pobla de Lillet – Xalet del Catllaràs – Serrat Pinós

L’itinerari que proposem comença just darrera de l’Ajuntament.

Caminarem cap al barri de Coromines fins a la Capella de Sant Antoni. Deixarem el carrer asfaltat i prendrem el sender de la dreta, senyalitzat amb el Nº 1603.

Seguirem per aquest sender fins arribar a Serra Pigota on es creua amb el PR-C52. Seguirem pel PR-C52 direcció al Xalet del Catllaràs.

A pocs metres del Xalet del Catllaràs, es troba la senyalització del sender 1609 que cal prendre per retornar cap a la Pobla. No obstant recomanem acabar d’arribar al Xalet i contemplar l’edifici modernista que l’arquitecte Antoni Gaudí va dissenyar a principis de s.XX,.

Per retornar a la Pobla, prendrem el sender 1609, fins a trobar el GR-4. Seguint pel GR-4, arribarem al nostre destí.

Dificultat: Mitja

Distància: 6.9Km.

El Mirador del Roc de la Lluna i Falgars

L’itinerari que proposem comença just darrera de l’Ajuntament.

Caminarem cap al barri de Coromines fins a la Capella de Sant Antoni. Prendrem el sender de l’esquerra que correspon al PR-C52 fins al Monestir de Santa Mª de Lillet, canònica de gran valor històric i arquitectònic. Si es desitja visitar el Monestir o la Rotonda, abans d’iniciar la ruta cal passar per l’oficina de turisme de La Pobla de Lillet.

Si es desitja es pot pujar a l’antic emplaçament dels senyors feudals de la vall, abans de l’arribada dels Mataplana i la fundació de La Pobla,  des d’on obtindrem una bonica vista de la vall.

Continuarem pel PR-C52 al Xalet del Catllaràs, edifici modernista que l’arquitecte Antoni Gaudí va dissenyar a principis de s.XX. Seguirem pel mateix sender fins arribar a la cruïlla amb el sender del Mirador del Roc de La Lluna. Recomanem arribar fins el Mirador i contemplar una bonica vista de la zona.

Seguirem pel PR-C52 fins al Prat Gespador, on trobarem els indicadors del PR-C11. Seguirem per aquest sender fins a Falgars. Un cop a Falgars, recomanem visitar el Santuari i el Mirador Joan Casanova.

Seguirem pel PR-C11 per retornar a La Pobla. Si es vol es pot retornar pel GR-4. Tots dos ens retornaran al punt d’inici, però si seguim el PR-C11, passarem per la cova on es va trobar la Verge de Falgars.

Dificultat: Alta

PIscina
    Pàrquing propi
    Lloc cèntric
    Servei esmorzar i dinar o sopar
    Accés persones amb mobilitat reduïda
    Pagament amb targeta de crèdit